maanantai 26. syyskuuta 2016

 Nykyajan teknologia mahdollistaa pelaamisen missä tahansa.
 Pelien määrän lisääntyminen on osittain johtanut myös laadun
 heikkenemiseen ja siihen että julkaistaan keskeneräisiä pelejä.
 Keskeneräinen tarkoittaa että pelissä on toimivuusongelmia, tarina
 on puutteellinen jne. Näiden ongelmien korjaaminen on helppoa koska
 lähes joka kodista löytyy internet yhteys.
 Todella moneen peliin saa ostettua lisäsisältöä nykyään,
 lisäsisältö voi olla esimerkiksi:
- Erilaisia pukuja hahmoille
- Tarinaa täydentävää sisältöä
- Lisähahmoja
- Erilaisia esineitä joilla helpottaa pelissä etenemistä

Kärjistäen lasken vuosittain julkaistavat urheilupelit myöskin osittain
lisäsisällöksi koska niihin tulee useimmiten vain visuaalinen päivitys
ja pientä lisäsisältöä sekä joukkuekokoonpanojen päivitys.
Eli pelillisesti muutokset ovat niin pieniä että koen 50-70 euron hinnan
olevan liian kova hinta siihen nähden mitä sillä saa ja myös siihen nähden
vaikka kyseessä olisi kuluttajan ensimmäinen kosketus urheilupeleihin.

Tuorein kaupallinen pelialusta on älypuhelin joka on yksi isoimpia tekijöitä
pelaamisen kasvussa harrastuksena.
Useimmiten pelit ovat ilmaisia, eli kuluttaja ei maksa mitään pelaamisesta.
Ainoa asia mitä voi joutua tekemään on katsomaan mainoksia, 
jonka kautta tuetaan pelintekijää. 
Mielestäni tämä on hyvä vaihtokauppa kuluttajalle sekä tuottajalle niin
kauan kun on kuluttajia.

Pelien piratisointi on vähentynyt viime vuosikymmenen aikana reippaasti.
Kaksi isointa tekijää siinä ovat salausteknologian kehittyminen,
eli pelien koodin murtaminen siten että sen voisi ladata verkkoon
on hankalampaa ja Steam niminen verkkokauppa.
Steamistä voit ostaa melkein minkä tahansa pc-pelin laillisesti
siten että myös tuottaja saa rahaa siitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti